طراحی

«طـــراحـی گـــرافــیـک، به فرآیند ارتبـاط بصری و حل مسـئله با استـفاده از یک یا چـنـد تـایپـوگـرافی، عکـس و تصـویر‌ســـازی گفـتــه می‌شـود. طراحان گرافیکی از طـریق خـلق و ادغـام نشـانه‌ها، متون و تصـاویــر تـــلاش می‌کنـند تا ایده و یا پیـغامـــی را به شکـل بصری به عمــوم ارائه نمــایند. آنها به ایــن مـنـظـور و بـرای رسیـدن به ترکیــب‌بنـدی لازم در آثـار خود از تایپـوگرافی، انــواع هنــرهای دیــداری و تکنــیک‌هـــای صفـحـه‌آرایی نـهـایت بـهــره را می‌گیــرند. از جمــله کاربردهـای رایـج طــراحـی گرافیـکی مـی‌تـوان به خلـق لوگو‌هـای تجـــاری و بــرنــد‌ســازی، صفــحـه‌آرایـــی و زیبـــا‌ســــازی مجلــات، کتــــاب‌هـــا و روزنــامـــه‌هـــا اشــاره کـــرد. ضمــن ایـنــکه هــنـر مــــورد اشـــاره در مـــوارد دیــگـــری مـــانـنــد طـــراحــی محیــطـی، صنـعـت تبلـیـغـات، طراحـی وب، بســته‌بنـدی محـصولات و… نیـز به شـکل گسترده‌ای مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.»

آگاهی از اصول طراحی گرافیک به هر کــسی کـه به ایـن کار عــلاقه‌منـد اســت یا به آن اشــتغال دارد، کمـک مـی‌کند تا به شکلی علمی‌تر و صد البته بهینه‌تر آثار خود را ایـجاد نمایـد و در نهایت طـرح‌هایی را خـلق کند، که با مخاطب ارتباط بصری را به صورتی مطلوب‌تر برقرار می‌سازند.
چند درس کوتاه و مهم از یک معلم گرافیک:
ازآنچه که دارید استفاده کنید. از لحظه، از تکنولوژی، یا حتی تکنولوژی را نادیده بگیرید و از مداد، کاغذ و از مغزتان استفاده کنید.
منتظر الهام و لحظه‌‌ی ناب نباشید. تلاش کنید مسائل را حل کنید. به ایده‌ها وفادار باشید و با اشتیاق وارد کار شوید، و یاد بگیرید که خودتان فکر کنید و واکنش سریع داشته‌باشید.
فرآیند انتقادی، مرا ازلحاظ فکری سرپا نگه می‌دارد و مرا مجبور می‌کند آنچه را که در کار خودم مطرح می‌کنم تمرین کنم و این نه‌ تنها ویژگی فرمی و مفهومی گرافیک، بلکه مسئولیت اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و انسانی دیزاین است.
اگر نمی‌توانی ایده‌ای را شرح‌دهی،
احـتمالاً ایده‌ای نداری.
کـمــــک کـــردن به دیگران بــرای بهــتر
دیدنکارشان، راهـی است بــرای کـمـک
به خــودت بـرای دیـدن کـارَت.
شـــور و شــوق اهمــیـت دارد.
دیــزایـن مســئــولیــت اسـت.
اگر درســت نیست انجامش نده و اگر
درســــت اســت، مـعـطـل نــکـن.
زیـبـایــش کـــن.

نمونه طراحی افق نو

لـوگــو

امروزه طراحی به یاد ماندنی لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است. لوگوی به یاد ماندنی ابزاری مؤثر در دست بازاریاب‌ها برای ساختن هویت برندی قابل اعتماد برای کسب و کارها به شمار می‌رود. اما اصول‌های پایه‌ای زیادی برای ساخت لوگویی منحصر به‌فرد وجود دارد. اگر برایطراحی لوگو خوب فکر شود، لوگو می‌تواند باعث رشد کسب و کار شود. در ادامه با ما همراه باشید تا چند گام مهم و اساسی اصول طراحی لوگو را برایتان شرح دهیم.​​​​​​​
اصول طراحی لوگو
لوگو بخش حیاتی هرکسب و کاری در بازاری محسوب می‌شود که رقبای بسیاری در آن به دنبال جلب نظر مشتریان هستند. لوگو تبدیل به ابزار بازاریابی مؤثری شده است تا محصولات و خدمات شرکت را به مشتریان هدف برساند. اما این مزایا فقط در صورتی وجود خواهند یافت که طراحی لوگو حرفه‌ای باشد. ​​​​​​​
» طرحتان باید ساده باشد «
بهترین لوگو، لوگویی است که به بیننده حسی آنی و شفاف از «شما» بدهد و تمیز و عاری از در هم ریختگی باشد. به طور کلی، هر چه ساده‌تر بهتر؛ سادگی تاثیرگذارتر است. 
» طرح باید ماندگار و بی‌زمان باشد «
​​​​​​​
می‌خواهید هر سال یک لوگوی جدید طراحی کنید؟ این کار برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست. از طرف دیگر، تغییرات دائمی در طرح اصلی لوگو به دلایل مختلفی توصیه نمی‌شود. اگر لوگوی خود را مکرراً طراحی کنید، مشتریان شما گیج و گم خواهند شد.​​​​​​​
» استفاده‌ی درست و استراتژیک از رنگ‌ها «
​​​​​​​
از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که می‌توانند احساساتی را که می‌خواهید، برانگیزند. این احساسات یا عواطف پیامی هستند که می‌خواهید از طریق لوگوی خود به مشتریان هدف منتقل کنید.
» لوگوی شما باید تطبیق پذیر و چند منظوره باشد «
​​​​​​​
کسب و کار شما از لوگو در سطوح مختلفی استفاده می‌کند. این سطوح می‌توانند به کوچکی مهر یا محصولات تبلیغاتی مثل خودکار باشند. اگر جزئیات شما در لوگو در چاپ به وضوح قابل مشاهده نباشند، باید لوگوی خود را دوباره طراحی کنید.​​​​​​​











» به صورت سیاه و سفید باید خوب باشد «
یادتان باشد که تبلیغ کسب و کار خود را در روزنامه‌ها، مجلات، تراکت و غیره خواهید کرد. در این تبلیغات، معمولاً ناشر از آگهی‌های بدون رنگ استفاده می‌کند. در این صورت، لوگوی شما باید طوری باشد که به شکل سیاه و سفید نیز تاثیرش را بر مخاطب بگذارد. لوگوی شما در حالت رنگی تاثیرگذار است اما اگر در تبلیغات روزنامه‌ای تاثیرگذار نباشد، باید دوباره آن را طراحی کنید.​​​​​​​
​​​​​​​ » لوگوی خود را به یاد ماندنی طراحی کنید «

یکی از ویژگی‌های لوگوهای شرکت‌های جهانی این است که شاهکارهایی به یاد ماندنی هستند. لوگوی شما باید طوری طراحی شود که مدت‌ها در ذهن مخاطب بماند. اگر این اتفاق نیفتد، لوگو نمی‌تواند وفاداری مشتریان شما را بخرد.
ترفندی ساده برای اصول طراحی لوگوهای به یاد ماندنی این است که اول مفهومی منحصر به فرد داشته باشید. مفهوم طرح منحصر به فرد مفهومی است که کسی قبلاً استفاده نکرده نباشد.
مثلاً، طرح لوگوی نایک منحصر به فـرد اسـت چـون یک تیـک ساده است که
​​​​​​​هیچ شرکت ورزشی دیـگری قبـل و بعـد از نایـک از آن استـفاده نکرده اسـت.​​​​​​​
لوگوی پپسی یا کوکاکولا و مک دونالد نیز مثال‌های خوبی از طرح‌های به یاد
ماندنی هستند. این لوگوها بخشی از فرهنگ اجتـماعی مدرن شـده‌اند. بـرای
رسیدن به طراحی به یاد ماندی برای لـوگوی خـود، فقـط می‌توانید به طراحان
 گرافیک ماهر اتکا کنید.

» لوگوی خوب باید متناسب باشد «
لوگـوی حـرفـه‌ای و اصـولی باید مــتنـاسـب با هـدف مـورد نظـر شـرکت بـاشد.
لـوگـو بـایـد بـرای مـخاطـب مـورد نظـر مناسـب باشـد. به عنـوان مثـال، لوگوی اسـباب بـازی فـروشـی مـی‌تـوانـد رنگـی و بانمـک باشـد امـا بـرای یـک شـرکت ​​حـقـوقـی، نمـی‌تــوان از ایــن مشـخـصـه‌ها اسـتـفاده کرد.

 » میراث برند​ «
همیشه موقع طراحی یک لوگوی جدید برای برندی موجود به میراث برند توجه کنید. بسیاری از برندها به دنبال طراحی لوگویی جدید هستند تا به مشتری بگویند که با زمان، تحول پیدا کرده‌اند یا برای اینکه لوگوی خود را ساده‌تر و به یاد ماندنی‌تر بسازند.
با وجود این، بسیاری از طراحان در استراتژی ساده سازی غرق می‌شوند و یادشان می‌رود که برند تاریخچه‌ای دارد. نمی‌توانید لوگوی قدیمی را کاملاً نادیده بگیرید و به پیام آن و هدف برند بی‌توجه باشید.​​​​​​​​​​​​​

               به نظر شما طراحی یک لوگو مشابه با لوگوی برندهای معروف درسته؟
  دراصول طراحی لوگو،اورجینال بودن دارایی ارزشمندی محسوب می‌شود. مردم ذاتاً به سمت چیزی که تازه، جدید و منحصر
​​​​​​   ​به فرد است جـذب می‌شوند. اگر لوگـوی شـما شبـیه برندهای دیگر باشد، یا آن‌ها را یاد برندهـای شـرکت‌های دیگر بیندازد، هدف
​​​​​​​   لوگوی شما پایمال می‌شود.
   از سوی دیگر، شاید کپی کردن لوگوی شرکتی دیگری باعث شکست شما نشود، اما باز هم کاری غیر اخلاقی و غیر قانونی خواهد
   بود. چرا باید شهرت محصولات خود را با کپی برداری و تقلید از طرحی معروف خراب کنید؟ البته این اتفاق به طرزی باور نکردنی
​​​​​​​   در همه جای دنیا در حال اتفاق است. اما معنایش این نیست که کار درستی به شمار می‌رود.

نمونه طراحی لوگو

کـاتـالـوگ

در طراحی کاتالوگ این ۶ اصل مهم را حتما رعایت کنید!!

اگر شما کسب و کاری را راه انداخته اید و محصول و خدماتی را به مشتریانتان ارایه می دهید حتما جای خالی وجود یک طراحی کاتالوگ اثرگذار را حس کرده اید. طراحی کاتالوگ خوب می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند و دستیاری موثر در فروش و بازاریابی به کمک شما بیاید و اگر اصول طراحی کاتالوگ به خوبی رعایت گردد می تواند منجر به خرید محصولات و خدمات شرکت شما شود. البته لازم به ذکر است که طراحی کاتالوگ تبلیغاتی گاها به عنوان ابزاری برای نشان دادن اعتبار برند هم به کار می روند.
برخی ویژگی ها هست که اگر در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی رعایت کنید نتیجه ای موفق و بیشتر از متوسط را می توانید از این اقلام چاپی انتظار داشته باشید. ما سعی کردیم به برخی از این موارد کاربردی در این مقاله به اختصار اشاره کنیم. با ما همراه باشید:

با کاتالوگ های مجله ای، معتبر تر به نظر می رسید
طراحی کاتالوگ تبلیغاتی نیز مانند تمامی رسانه ها می تواند از همان لحظه اول به قول خودمون میخشو محکم بکوبه و لحظه به یادماندنی را برای مخاطب فراهم کنه و یا اینکه بر عکس توجه را جلب نکند و در کنار دیگر کاغذهای باطله ترد شود.
اینکه کاتالوگ شما چه قطعی دارد و یا از چه گرماژ کاغذی استفاده شده و حتی چه حجمی از صفحات داخلی آن را شکل داده می تواند در ناخودآگاه مشتری احتمالی شما اثرگذار باشد.اگر قطع کاتالوگ بزرگتر از قطع معمول طراحی شود و گرماژ کاغذ سنگین تر باشد و تعداد صفحات زیادتر می تواند حس اعتبار و وقار را به مخاطب از برند شما منتقل نماید. این ها همه مواردی است که می تواند در تعیین قیمت طراحی کاتالوگ اثرگذار باشد

















​​​​​​​​​​​
تصاویر کاتالوگ باید باکیفیت و واقعی باشند
​​​​​​​
مثلا اگر قرار است محصولات فیزیکی (مثل کیف چرمی) را در کاتالوگ تعبیه کنید و به مخاطبان معرفی کنید عکسی قراردهید که به اصطلاح دون دون بافت چرم را به خوبی به تصویر بکشد تا با مغز احساسی مخاطب به خوبی بازی کند و یا اگر قرار است خدماتی را ارایه دهید و مثلا می خواهید لحظه خوشحالی شخصی را که از محصول شما استفاده کرده و راضی است نمایش دهید آن شخص حتما شبیه مخاطب شما باشد تا بتواند با آن به اصطلاح همذات پنداری کند. گاها دیده شده در کاتالوگ های تبلیغاتی که مشتریان آن ها ایرانی هستند از چهره هایی غیر ایرانی استفاده شده است.​​​​​​​
ارجاع به وب سایت، کارایی کاتالوگ شما را افزایش دهد
همانطور که می دانید اثربخشی کاتالوگ های تبلیغاتی، زمانی است که حجم محتوای استفاده شده در صفحات کم باشد واین موضوع می تواند محدودیت هایی را برای شما فراهم کند. به طور مثال شما نتوانید همه ویژگی های محصولتان را در آن به مخاطبان توضیح دهید. اینجاست که یک وب سایت خوب و جذاب می تواند به کمک کاتالوگ های تبلیغاتی بشتابد و ظرفیت اطلاع رسانی کاتالوگ ها را چند برابر کند.
شما با تعبیه یک کیوآرکد در صفحه مورد نظر می توانید مخاطبتان را برای اطلاعات بیشتر به صفحه مورد نظر در وب سایت راهنمایی کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.هم قابلیت کاتالوگ را افزایش داده اید و هم مخاطب را با وب سایتتان آشنا کرده اید.​​​​​​​



طراحی ست اداری و اوراق اداری 

اوراق و ست اداری به مجموعه اسنادی از قبیل سربرگ، کارت ویزیت، انواع پاکت نامه و ... اطلاق می شود. در کنار آن ها، مواردی همچون کاغذ یادداشت، اوراق مالی و اداری (مانند فاکتور، قبض، کاردکس و فرم های داخلی)، کارت های پرسنلی، لیبل و ... می توانند جایگاه داشته باشند .

مشاهده نمونه ها

1

1

ارتباط با واحد طراحی

2

انواع ست اداری ، طراحی و چاپ​​​​​​​

در طراحی ست اداری نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها لازم می باشد و عدم توجه به آن ها مشکلاتی در فرایند چاپ ست اداری به وجود خواهد آورد. کانون آگهی و تبلیغات افق نو اندیش با تجربه ی بالایی که در زمینه چاپ ست اداری و انواع محصولات چاپ افست و دیجیتال دارا می باشد، به مخاطبان و مشتریان خود اطمینان خاطر می دهد که تمامی نکات لازم در طراحی و چاپ انواع ست اداری به درستی در این کانون رعایت می-گردد. با این حال با ذکر این نکات در این مقاله قصد داریم مخاطب خود را بیش از گذشته با عوامل تاثیرگذار در چاپ ست های اداری آشنا نماییم.
در تمامی فرایند های چاپی قبل از هر چیز لازم است طرح یا تصویر مطلوب جهت چاپ را تهیه نماییم. در واقع هیچ چاپی صورت نمی گیرد اگر طرح اولیه ای وجود نداشته باشد. بنابراین آماده سازی طرح و طراحی آن اولین قدم در زمینه چاپ ست اداری می باشد. در طراحی ست اداری به اطلاعات و داده های خامی نیاز می باشد که پس از تهیه آن ها کار طراحی آغاز می گردد. مهمترین این داده ها عبارتند از:

لوگو شرکت یا سـازمـان سـفارش دهنـده
رنـگ سازمـانـی شـرکـت سـفارش دهـنده
انواع ست ادری مطلوب سفارش دهنده

و ...


طراحی ست اداری و اوراق اداری :​​​​​​​


لوگو و رنگ سازمان​​​​​​​


رعایت و توجه به هر یک از این ریزه کاری ها موجب می شود ست اداری ای که
​​​​​​​ طراحی می نمایید دارای طرحی بهتر و شکیل تر گردد.

هر یک از داده های فوق الذکر در طراحی انواع ست اداری تاثیرگذار می باشند و طراح لازم است قبل از آغاز طراحی از صحت این اطلاعات اطمینان حاصل نماید. نام، برند و لوگوی هر سازمانی لازم است در سربرگ و پاکت نامه های آن ها درج گردد تا هویت آن شرکت را به مخاطب بشناساند. علاوه بر آن رنگ سازمانی تاثیر زیادی در ذهن مخاطب می گذارد و مخاطب با دیدن آن رنگ به یاد سازمان و برند شما می افتد لذا توجه به رنگ سازمانی در طراحی ست اداری بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی طراحی انواع ست اداری ریزه کاری های فنی ای دارند که برخی از آن ها عبارتند از:
استفاده محدود از رنگ ها
قرار دادن فضای کافی برای نوشته ها
ساده و شکیل بودن طرح
تنوع و منحصر به فردی طرح
استفاده از خدمات برجسته مانند طلاکوب


چرا طراحی ست اداری بسیار مهم است؟​​​​​​​

ست اداری اولین محتوایی است که مشاغل دیگر ومصرف کنندگان با آن تعامل خواهند داشت.
شاید بپرسید که چرا طراحی آن اینقدر مهم است. خوب، شما می‌دانید که ست اداری در مورد برداشت‌‌های اول هستند – شما هرگز فرصتی دیگر برای ایجاد یک تجربه‌ی خوب پیدا نمی کنید. خوب، در این مورد نیز همین طور است. یک طراحی خوب از همان ابتدا هماهنگی را انجام می‌دهد،به‌طور کلی طراحی و چاپ ست اداری همراه با فاکتورهای فروش و کارت‌‌های بازرگانی در صورت اجرای صحیح می‌توانند برند و هویت شرکتی شما را تقویت کنند. 

----------------------------------------------------------------------------

انواع ست اداری : کارت ویزیت، فاکتور، سربرگ، پاکت نامه، یادداشت، لیبل درب پاکت اداری
سایز و ابعاد : کلیه سایز های خاص و استاندارد ، A4 ، A5 و ...
کاغذ مصرفی : تحریر ، کتان ، مقوایی کارتی ، فابریانو ، کاغذهای فانتزی
گرماژ کاغذ : 100 ، 120 تحریر ، 160 ، 230 ، 300 کارتی ، کتان هلند و آلمان
خدمات تکمیلی : طلاکوب ، نقره کوب ، رنگ پنجم ، لوگو برجسته ، برش و قالب خاص
​​​​​​​بنابراین برای نمایش حرفه‌ای بودن، ایجاد اعتبار و اعتماد به شرکت‌تان باید در طراحی انواع ست اداری سلیقه به خرج دهید و از مواد با کیفیت و منطبق با اهداف سازمان خود استفاده نمایید. بیشتر افراد تمایل به تعامل با شرکت‌های موجه و حرفه‌ای دارند که به هویت خود اهمیت بسیار می‌دهند. 

طراحی و چاپ پاکت یک دیگر از عناصر مهم و تاثیر گذار یک ست اداری موفق می باشد ، معمولا پاکت نامه به اصطلاح ملخی در ابعاد ۲۲*۱۱ و پاکت A4 در سایز ۲۳ *۳۲٫۵ ،پاکت A5 در سایز ۲۳ * ۱۶ می باشند ، در طراحی پاکت بجز ابعاد ذکر شده می تواند از ابعاد های دلخواه و طرح خاص و خلاقانه بر اساس نیاز مشتری استفاده نمود و در زمینه چاپ ، چاپ در داخل و خارج پاکت،  ۵ رنگ همزمان ، ساخت قالب سفارشی ،دایکات لبه گرد ، چسب درب پاکت ، با کاغذ های تحریر ، گلاسه ، کتان ، فانتزی طرح دار و همچنین مقوایی کارتی قابل اجرا  می باشد.


طراحی پاکت نامه​​​​​​​


طراحی کارت ویزیت​​​​​​​

کارت ویزیت هم عناصر تشکیل دهنده یک ست اداری می باشد ، معمولا بیزنس کارت ها در ابعاد و سایز استاندارد بصورت ۵٫۵ * ۴٫۸ و ۸٫۹ * ۵٫۸ می باشند ، که رعایت نکاتی در زمینه ترکیب و عنوان بندی مناسب ، هارمونی رنگ ها ، سایز فونت ، رعایت فاصله های قبل و بعد از برش می تواند در زیبایی آن تاثیر گذار باشد .

----------------------------------------------------------------------------

جهت سفارش چاپ و مشاوره و مشاهده نمونه کارهای بیشتر ما تماس حاصل فرمایید.