​​چاپ

به طور کلی و ساده چاپ فرآیندی است که نقش یا اثری که بر سطحی نقش بسته تکثیر شود. با پیشرفت بشر و تکنولوژی این امر باعث شده است با خلاقیت و هنرمندان ایجاد اثرهای فاخر و زیبا بسیار آسان و با کیفیت شود.
چاپ تاریخچه مفصلی دارد که می توانید مقاله مرتبط با چاپ را در قسمت مقالات مطالعه داشته باشد.
انواع اقسام چاپ عبارت است از:

  • چاپ هلیوگور:عمدتاً برای بسته‌بندی

  • چاپ فلکسو:عمدتاً برای بسته‌بندی

  • چاپ سیلک اسکرین:عمدتاً برای تبلیغات چاپ‌های تفکیکی

  • چاپ تامپو:

  • چاپ افست:عمدتاً برای تیراژهای بالا مثل انتشارات، تبلیغات استفاده می شود

  • چاپ مخمل :

  • چاپ لتر پرس:یکی از روش‌های چاپ برجسته از قدیمی‌ترین روش‌های چاپی است.

  • چاپ ایچینگ:

  • چاپ دیجیتال:برای همه مصارف، تبلیغاتی و اداری در تیراژ پایین

  • چاپ های لارج فرمت دیجیتال

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

از چاپ افست امروز بطور گسترده برای انواع چاپ کتاب، چاپ سررسید اختصاصی ، چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور ، چاپ پوستر ، چاپ سربرگ ، چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت ، چاپ ست اداری ، چاپ پاکت نامه و در کل هرچیزی که نیاز این را دارد بر روی کاغذ با تیراژ بالا که معمولا بیش از ۱۰۰۰ عدد یا بیشتر و با کیفیت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه های چاپ افست بسته به مدل و یا همان نوع شرکت سازنده، سایز چاپ و تعداد رنگ بکار رفته که به اصطلاح برج های رنگ گفته می شود تقسیم بندی می شوند
ابعاد دستگاه ها نیز بر این اساس سایز چاپ متفاوت می باشند. دستگاه هایی که برای چاپ افست بکار می رود، چاپ هایی با سایزهای ۵*۳۵ سانتیمتر تا ۱۰۰*۷۰ و یا حتی در موارد محدودی تا سایز ۱۴۰ *۱۰۰ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این نکته بسیار حائز اهمیت است که به علت وجود دستگاههای با ابعاد مختلف باید دقیقا محاسبه شود که کار چاپی ما با کدام یک از این دستگاهها به صرفه تر می باشد زیرا که هرچه تیراژ چاپ بالاتر ، از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشد.
دستگاه ها معمولا بصورت تک رنگ، دوررنگ ، چهاررنگ ، پنج رنگ ، شش رنگ ، هشت رنگ و … که شرکتهای سازنده براساس نیاز شما می تواند تعداد رنگهای آنها را نیز بیشتر بکند
در چاپ افست هر رنگ به بطور جدا گانه بر روی کاغذ چاپ میشود و در نهایت عمل ترکیب رنگ بر روی کاغذ صورت میگیرد.برخی از دستگاه های چاپ افست دارای یک ستون(برج) رنگ هستند یعنی در هر بار مکش کاغذ فقط می توانند یک رنگ را روی کاغذ چاپ کنند.اما بطور کلی برای چاپ کارهای تمام رنگی از ماشین های چاپ چهار رنگ اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی به اصطلاح دارای چهار برج رنگی می باشد که می تواند طیف وسعی از رنگ ها را بر روی کاغذ چاپ کند. که هر برج رنگ توانایی چاپ یک رنگ از چهار رنگ اصلی را داراست.
تعداد رنگ های بکار رفته در ماشین چاپ، دارای کاربردهای متفاوتی نیز می باشند، مثلا چابگر های تک رنگ برای چاپ متن کتاب ، چاپ سربرگ، چاپ پاکت نامه و … بکار می رود و ماشین های چاپ دو رنگ برای متن هایی که معمولا دو رنگ هستند و یا چاپ سررسید ها بکار می رود. البته دیده شده برای چاپ کارهای تمام رنگی، از ماشین های تک رنگ هم نیز استفاده شده است که این روش غالبا مورد رضایت قرار نمی گیرد زیرا که هر بار باید یک طیف رنگی آن چاپ شود که این امر سبب بروز هرچه بیشتر خطا در کار می شود.​​​​​​​ 

چاپ دیجیتال توانست به تنهایی موجب تغییر عظیم در صنعت چاپ جهان شود؛ و این شعاری که ساخت هر چیز غیرممکن ممکن است دوباره زنده شد. با وجود این چاپگرها بسیاری از طرح هایی که غیرقابل چاپ بودند با استفاده از چاپ دیجیتال، امکان چاپ آنها بوجود آمد و افراد مشغول فعالیت در صنعت چاپ به این نتیجه رسیدند که بدون استفاده از چاپ دیجیتال نمی توانند بسیاری از طرح های خود را به چاپ برسانند.
در چاپ دیجیتال برای ذخیره کردن هر تصویر، از یک فرمول پیچیده ریاضی استفاده می شود.یکی از مهمترین مزایایی  آن این است که، زمان پاسخگویی سریعتر می شود این به علت تنظیم حداقل فشار ایجاد شده در سیستم ثبت چند رنگ است. این عامل سبب حذف بسیاری از فرآیندهای وقت گیر می شود. یکی دیگر از مزایای این نوع چاپ ها توانایی ارائه چاپ متغیر است. این بدان معنی است که هر قطعه چاپ می تواند اطلاعات مختلفی در اختیار آن قرار دهد که شخصی سازی و سفارشی سازی آن با فرآیندهای آنالوگ انجام می شود.
دستگاه چاپ دیجیتال بر اساس کارکرد و نوع چاپی که دارند به انواع دستگاه چاپ فلکس و بنر، دستگاه چاپ یووی، دستگاه لیزر، دستگاه چاپ روی تمامی سطوح (فلت بد)، دستگاه چاپ پارچه ۴ رنگ، دستگاه حکاکی، CN ،دستگاه کاترپلاتر و دستگاه سه کاره پارچه نویس، دسته بندی می شوند که می توان با استفاده از دستگاه های چاپ دیجیتال به چاپ بنر، چاپ استند، چاپ کتاب، چاپ سررسید اختصاصی (چاپ سالنامه اختصاصی)، چاپ فلکسی، چاپ مش، چاپ استیکر، چاپ ساک دستی و … پرداخت.
دستگاه چاپ دیجیتال باید قابلیت چاپ در فرمت های بزرگ، عریض و متوسط را داشته باشد. در صورتی که دستگاه برای چاپ با فرمت بزرگ استفاده می شود، می تواند چاپ هایی در ابعاد بیش از  ۳A تا عرض ۱۵۰ سانتیمتر را انجام دهد. دستگاههای چاپ دیجیتالی که برای فرمت های عریض استفاده می شوند، می توانند ابعاد چاپ از عرض ۱۵۰ سانتیمتر تا عرض ۵۰۰ سانتیمتر را بر عهده بگیرند.
با استفاده از فن آوری های چاپ دیجیتال به طراح این اجازه را می دهد تا گزینه های بیشتری را برای طرح خود بدلیل اینکه این نوع چاب ها بصورت غیر تماسی می باشد بکار بگیرد.براساس دلایل گفته شده صنعت چاپ گرایش به چاپ دیجیتال پیدا کرده و درنتیجه توسعه و پذیرش آن به سرعت افزایش پیدا کرده است. خریداران چاپگرها می خواهند ریسک پذیری و هزینه های نگهداری را از بین ببرند. نسخه های چابگرهای دیجیتالی می تواند بصورت سفارشی با نهایت دقت و در کوتاه ترین زمان ممکن طرح های شما را به چاپ برساند.سایر مزایای این نوع چاپ ها شامل شخصی سازی سفارشات، خرابی کمتر، پردازش سریع تر، دارای ذخیره سازی آرشیو اطلاعات، تحویل به موقع چاپ و … می باشد. با استفاده از توانایی چاپ دیجیتال می توانید بسیاری طرح های دیجتالی خودتان همچون چاپ بنر ، چاپ سررسید و .. خود را به بهترین وجه به چاپ برسانید.​​​​​​​

​دیگر خدمات افق نو

​​چاپ عمومی

فرم عمومی به مجموعه کارهای چاپی به علت پایین آوردن هزینه ها به صورت مشترک داخل یک فرم چاپی بسته بندی شده و 
نسبت به نوع رنگ فایل ها تفکیک نمی شوند فرم عمومی گفته می شود. در فرم های عمومی به دلیل عدم دسترسی به کار پس از ارسال ، لغو فاکتور امکان پذیر نبوده و زمان تحویل تقریبی می باشد.
به علت تغییرات در روند تهیه مواد اولیه ( کاغذ ، مرکب ، روکش ها و ... ) و همچنین تفاوت میانگین رنگی در هر هر فرم ، سفارشات شما در فرم های عمومیکه حتی با اختلاف یک فرم چاپ شده اند  با هم قابل مقایسه نخواهد بود ( اختلاف فرم های عمومی از چاپ تا چاپ 30 درصد خواهد بود ) 
شما می توانید قبل از سفارش نمونه جنس ها بررسی کنید اما به یاد داشته باشید بافت و ضخامت کاغذ ، کاور لمینت و همچنین کیفیت چسبندگی لیبل ها در برند های مختلف متفاوت است  و خرید بر اساس موجودی بازار می باشد لذا هنگام سفارش این مهم را درنظر بگیرید. 
تمامی سفارشات چاپی با 3 تا 7 درصد باطله یا کسری ارائه می شود

چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت ،تکه کاغذی برای دادن اطلاعات تماسی به دیگران ، ابزاری برای معرفی یک شخص یایک سازمان در عرصه کسب و کار ,وسیله ای برای بازاریابی در جلسات مدیران
 یک کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن حس کار و نوع تجارت مشتری.
یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید.
یک کارت ویزیت خوب نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود
که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.
کارت ویزیـت یکی از روش های تبلیـغ و به نوعی ایسـتگاه اطلاعاتی در مورد
شما و کـاری که انجـام می دهیـد می باشـد. اگر کـارت ویزیـت نتوانسـت به
مقاصـد و اهداف شـما در زمیـنه بالا بردن میـزان فـروش محـصول و معرفی و
شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت می کند که کارت ویزیت شما
در سطح مناسـبی بـرای تاثـیر گـذاری نبـوده است.
اکثر افراد فکر می کنند کارت ویزیت روش موثـر تبلیغات فروش اسـت؛ این
نــوع تفــکـر در مـیـان افــرادی رایـج اســـت کــه بــه تـازگی وارد عـرصه تجارت
شده اند. ایده کلی در مـورد فـلسـفه کـارت ویـزیـت ایـن اسـت که یـک کارت
ویزیت به قدری از یـک طراحـی خـوب برخـوردار بـاشـد که بـا قـرار گرفتن روی
مـیز نظـر هـر بیننـده را به خـود جـلـب کـرده و حـــرفــه ای بــودن طـرح آن نیـز
باعث شود تا این حـس در بیننــده ایـــجاد شــود که با یـــک مجمـــوعه کاملا
حرفه ای طرف است، بنابراین سعی می کند خرید خود را از این کمپانی خـاص انجام دهد.

گالری تصاویر چاپ شده کارت ویزیت

تراکت نویسی در ظاهر ، تبلیغاتی ساده و پیش پا افتاده است و جزو اولین تبلیغات محلی می باشـد ولی تراکـت نویسـی طلایی 
                                                          واقعا به این سادگی ها هم نیست. 
                                                          نـکات طلـایی دارد که مـی تواند ما را به نتـیجـه مطــلوب برســانـد . بــرای یـک تراکت                                                              نـویسی  طلایـی باید نکات زیادی را مد نظر قرار داد تراکـت نویسی طلایـی باید جوری                                                            باشد تا بتواند در ابتدا ، دستان مخاطب را هدف قرار دهد و در دستانش قرار بگیرد و                                                            بعد از آن روی ذهنش اثر بگذارد. 
                                                          در جـامعه امـروز با پیشـرفت تکنـولوژی بسـیاری از صـاحبین کـسب و کار ها تبلـیغات                                                            محـیـطی  یا سنتـی را جـدی نمـی گیـرند. امـا ایـن طرز فکـر کاملا اشتباه اسـت چرا که                                                            تبلیغـات  محیطـی ارزان قیـمت ماننـد پخـش تراکت می تواند علاوه بر هزینه ی کم ،                                                            در آشـنایی مردم با بیزنـس مـورد نظر نقش مهمی ایفا کند. تراکـت به نـوعی گفتگوی                                                             کسب و کارها با مردم است فرض کنید قصد دارید در مدت زمان کم با تعداد زیادی                                                            از مـردم صـحبت کنـید و از نـوع کار و فعـالیت خود، آن ها را آگاه کنید.در ایـن صورت                                                            بهترین راه پیشروی شمـا اسـتفاده ار تراکت برای معرفی هـر چه بیشتر خود به جامعه                                                             هدفتان است

چاپ تراکت

گالری تصاویر چاپ شده تراکت

شرکت های بزرگ و کوچک به عنوان راهی برای تبلیغ به بروشور نیاز دارند. بروشور یک روش مختصر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مردم برای خرید محصولات و خدمات می باشد. بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی ملموس و معتبر است .
یک بروشور ابزار تبلیغاتی مهمی است که به طور قابل توجهی به شما اجازه می دهد یک یا چند محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.
بروشور باعث می شود که شرکت شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب و کار را نشان می‌دهد.
بروشور، نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان انتقال می دهد.
بروشـور مـوفق باید نتیجه تعامل این 4 هدف باشد، در غیر این صورت
موثر نخواهد بود. شاید یکی از آن ها بیشـتر از دیـگری برجسـته باشد،
امـا ایـن نبـایـد بـر طـراحـی بـروشـور تاثیـر بگـذارد. به عنـوان مـثال، اگر
شــرکـت شـما یـک محـصـول جــدیـد را راه انـدازی کـرده و تـصـمیـم دارد
که یک بـروشــور طــراحی شــده به ایــن منظــور ایجــاد کنـد، هـدفی که
​​​​​​​ در بـــروشـــور شـمـا بـــرجســتــه خــواهــد بــود، تــبلیغاتـی مــی بــاشـد.
​​​​​​​

چاپ بروشور

گالری تصاویر چاپ شده بروشور

چاپ سربرگ

هدف اولیه تهیه سربرگ نظم دادن به مکاتبات اداری است. این مکاتبات اداری می‌تواند بسیار متنوع و با موضوعات گوناگونی باشد؛ که این موضوعات اهداف متفاوتی را شکل می‌دهند.اما تهیه سربرگ فراتر از نظم دادن به مکاتبات اداری، اهداف دیگری را نیز پوشش می‌دهد. اهدافی که موجب بهبود روابط درون سازمانی، کمک به برنامه بازاریابی و توسعه روابط عمومی می‌شود.در این نوشته به بررسی اهداف احتمالی از تهیه سربرگ پرداخته شده است.
​​​​​​​همچنـین ســربـرگ‌ها با تـوجه به اطـلاعات درج شـده مـی‌تواننـد آرشـیوهای شــرکت را منـظـم و جستجو در آن را ساده کنــند. وجـود اطـلاعات ثـابتی از جمـله تاریخ، شماره ثبت، پیـوست و … روی سربرگ، از جمله مواردی است که در انجام این کار موثر است.

گالری تصاویر چاپ شده سربرگ

چاپ سربرگ